“Kao arhitekt po struci mogu ocijeniti da imamo krizu upravljanja kada je riječ o najvažnijim riječkim lokacijama”, upozorio je na konferenciji za medije vijećnik u Gradskom vijeću Grada Rijeke, arhitekt Marin Račić.
Kako je pojasnio, riječ je o zoni Kostabela-Turanj, prostoru Žabice i lokacije buduće marine u Porto Barošu. Prema Generalnom urbanističkom planu, Kostabela-Turanj predviđena je za reprezentativnu izgradnju, ali nije predviđeno raspisivanje arhitektonsko-urbanističkog natječaja za osmišljavanje lokacije, nego se ide na izravnu realizaciju plana.
“Zašto je to tako, to nas zanima, ali odgovora nema. Porto Baroš je spoj Rijeke i mora, morsko lice grada. Gradit će se nova marina, ali i dio novih objekata. Riječ je o ogromnom prostoru, a i on će se osmišljavati bez natječaja. Tome treba dodati i da je grad ucijenjen od države kada je riječ o gospodarenju pomorskim dobrom, o čemu svjedoči činjenica da Grad Rijeka nije mogao izmjestiti tri jahte na dan svečanosti otvorenja Europske prijestolnice kulture”, istaknuo je Račić.
Najavio je da će oko prodaje gradskog zemljišta za izgradnju novog autobusnog kolodvora na sjednici vijeća biti suzdržan. Naime, iako je prodaja zemljišta legitimna, nije napravljena studija isplativosti. “Odmah nakon što uplati 70 posto sredstava investitor će se upisati kao vlasnik zemljišta, a Grad Rijeka će upisati teret. Ako stvari krenu po zlu, spor će se rješavati sudskim putem, a budući da svi znamo kako stoje stvari u pravosuđu, to bi značilo da bi Rijeka ostala bez kolodvora tko zna koliko godina. SDP i HDZ se prepucavaju, a građani pate i zato ću biti suzdržan”, kazao je vijećnik.